Dit hebben wij gevonden:
Geen resultaten gevonden

Montage voorschriften

MONTAGE VOORSCHRIFTEN

 

 

Voor u een turbo gaat monteren is het belangrijk dat u de volgende stappen zo volledig mogelijk doorloopt. Controleer alle aangegeven onderdelen goed, en reinig elk onderdeel zo goed als mogelijk alvorens u tot de montage van de Turbo overgaat.

Voor montage van de Turbo:

·         Reinig de olie toevoerleiding en controleer deze op verstopping.

·         Reinig de olie retourleiding en controleer deze op verstopping.

·         Reinig indien mogelijk de carter ventilatieleidingen en meet de carterdruk.

·         Vervang het luchtfilter en reinig de leidingen.

·         Demonteer en reinig, indien aanwezig, de intercooler.

·         Reinig het uitlaatspruitstuk en controleer deze op losse deeltjes.

·         Demonteer, controleer en reinig, indien aanwezig, het EGR systeem volledig.

·         Belangrijk: de olie en het oliefilter vervangen!

De Turbo montage zelf:

Gebruik nóóit vloeibare pakking of een soortgelijk middel!

·         Montage van de Turbo op het uitlaatspruitstuk.

·         Montage van de Turbo aan de uitlaat.

·         Vul de oliekanalen van de Turbo met nieuwe olie.

·         Tenslotte de montage van alle overige verbindingen aan de turbo.

Na montage van de Turbo:

·         Start de motor zonder deze aan te laten slaan gedurende 30 seconden tot 1 minuut. Hiermee bouwt u de oliedruk in de motor op.

·         Laat de motor nu gedurende 5 tot 10 minuten stationair draaien en controleer ondertussen alle (slang)verbindingen rond de Turbo op lekkage.

LET OP! Als de Turbo met te weinig of zonder oliedruk wordt opgestart zal dit de levensduur van de Turbo aanzienlijk verkorten!

LET OP!

Bij PSI motoren 1.6D (Peugeot , Ciroën, Volvo, Ford…) Is het belangrijk dat de leidingen van de olietoevoer en afvoer van en naar de turbo worden vervangen. Wordt dit niet gedaan dan vervalt de garantie.